Cor en Pieter, dank voor jullie reacties. Ik ga ernaar kijken maar kom daar vandaag niet meer aan
toe.
Ik heb LO 7.4 gedownload van de LO-website.

Groet,
Harry Harmsen
Assen

Verstuurd vanaf mijn iPhone

Op 27 aug. 2022 om 06:43 heeft pieter <pieterkristensen@gmail.com> het volgende geschreven:

Hai Harry,

Waar heb je de LO vandaan? Ik werk ook met een Ubuntu-afgeleide distributie, net als jij (Mint),
maar ben een beetje aan het zoeken geweest hoe ik het moest doen. LO 7.4 is volgens mij niet te
krijgen met de libreoffice PPA, de Snap van 7.4 is er nog niet en als hij er zou zijn integreren
zijn kleuren niet met het systeem en start hij traag op. Een "gewone" update naar 7.4 zal zeker
nog een poos duren.

Dus heb ik LO en het Nederlandse taalpakket gedownload van tdf en geïnstalleerd in een map in
mijn thuismap. Dat werkt wel goed. Ook writer werkt gewoon goed.

ps. ik installeer LO in mijn thuismap alsvolgt:

- ik download LO plus het taalpakket
https://www.libreoffice.org/donate/dl/deb-x86_64/7.4.0/nl/LibreOffice_7.4.0_Linux_x86-64_deb.tar.gz
 en
https://download.documentfoundation.org/libreoffice/stable/7.4.0/deb/x86_64/LibreOffice_7.4.0_Linux_x86-64_deb_langpack_nl.tar.gz
 .

- ik kopieer de twee bestanden in een map,

- ik pak ze uit en zet alle .deb bestanden die erin zitten bij elkaar in een map

- in de map met de .deb bestanden maak ik een map die ik bijvoorbeeld "install" noem

- vanuit die map geef ik het commando

       for i in ../*.deb; do dpkg-deb -x $i . ; done

Nu installeert LO zich in de map install.

- in het mappen-systeem dat LO gemaakt heeft vindt je in de map
/install/opt/libreoffice7.4/programm het bestand "swriter" en daarmee kan je Writer opstarten.

Ik heb gezorgd dat deze nieuwe versie in het menu terecht komt en de vorige versie helemaal
gewist zodat het systeem deze versie gebruikt.

Bij mij werkt Writer wel.

Toch ben ik nieuwsgierig waar jij de versie 7.4 vandaan hebt.

Groet Pieter