Dag Aleidus,
Als voorbeeld van wat ik te zien krijg, als ik jouw mailtje wil afdrukken,
gaat hierbij voor jou -niet voor de users- een schermafdruk Afdrukken mee.
Dat is een menu Afdrukken, waarschijnlijk van Ubuntu, die het dubbelzijdig
printen laat instellen, links boven in het venster.
Het heeft dus niets met LibreOffice te maken. Bij het installeren van de
printer kijkt het besturingssysteem (Ubuntu, Windows, Mac, Apple) naar de
printer en vraagt diens Eigenschappen op. Daarop wordt een Afdruk-menu
geformeerd, wat de gebruiker mogelijkheden geeft.
Hoe dat onder MicroSof werkt weet ik niet (meer).
Met groet,
Dick
Ubuntu 14.04 & LibreOffice 5.1