René, je hebt gelijk! Het is niet eenvoudig te doen.
Volgens het Handboek LO heb ik tabData geëxporteerd naar een Calc.
Toen tabData binnen Base gekopieerd naar tabData2.
tabData2 leeggemaakt. Vervolgens definities aangepast:
teksten VARCHAR 5000,
data DD/YY/MM,
museum, wat, van en tot NOT NULL.
Toen tabData van Calc geselecteerd en gekopiëerd exclusief sleutel ID.
En toen met Plakken in tabData2 *toegevoegd* exclusief *definities*.
Dat werd rommel! De eerste 7 records werden overgeslagen. De kolom
*Commentaar* bevatte
*van*
Daar ben ik nog niet uit...
Soortgelijke problemen heb ik op mainframes ook opgelost, dus moet het hier
ook lukken. LibreOffice zal het heus wel kunnen, als de Handleiding maar
klopt...
Maar er zijn voor dit proces een paar *do and dont *zaken, die (nog) niet
beschreven zijn.
Dick