Haha, dat was een  goed idee!
Ik kon Prullenmand op mijn BioStar niet meer leegmaken. Gemeld op Ubuntu NL
Forum. Geen antwoord.
Wel met Dolphin. Nergens raad te vinden.
Dus: Home, Ctrl+H, zoek .lock en .lck
Lieve hemel! Heleboel! Het hele zootje met DEL verwijderd.
Dat heb ik geweten! DropBox weigerde dienst omdat Nautilus-Dropbox niet
meer in het plaatje paste.
Allerlei 'sudo apt' commando's in de Terminal uitgevoerd: draai om mijn
oren: Afblijven!
Nou ja: dan maar USB-stick met Ubuntu-14.04-LTS er in en vandaar af
gestart. Een hele kersverse U14.04! DropBox er bij gezet, Firefox in de
Sync erbij en de rest komt ook nog! Update kan weer aan het werk!
Het is wel weer lekker snel!
Dat was weer leerzaam: gaat het fout, dan gewoon opnieuw van de USB-stick
opnieuw installeren (Cloud Ubuntu), want de bestanden (data) staan toch in
de eigen Cloud...
Dank u wel - alstublieft...