Dag Leo,

Ik gebruik nu Basic-256 met ingebouwde SQL-base.
Dat is van Jim uit Canada, net als ik een vakidioot.
Zeer uitgebreid en ik heb in vier weken tijd mijn boekhouding op Access
omgebouwd in Basic-256, na vijf jaar proberen te converteren... Stomme
Windows...
Inlezen van de bankmutaties. Converteren van CVS. Valideren. Dagafschriften
per maand maken met saldo-bewaking.
Maandelijks Budget bewaking. Inlezen bank vanaf 1 januari en laten zien hoe
we ervoor staan. Tabellen Crediteur>Kosten en Mededelingen(extract)>Kosten.
Het werkt razend snel omdat de source .KBS wordt gecompileerd tijdens het
laden. !!!
Ik MySQL wel geprobeerd, maar ik ik vind ouderwetse sequentieele bestanden
wel vertrouwder. Kan ik met CALC even bekijken...
Ook het Kostenoverzicht wordt uiteindelijk (in BASH) gesorteerd op
Kostenplaats en Datum. En dan door LibreOffice Writer keurig met Monocode
met 80 tekens op een regel geprint. Geen gedonder met TAB.
Ik ben toch al meer dan 50 jaar vakman? Met een huis zonder hypotheek
VERDIEND!!

Ik (77 jaar) werk nog steeds als GRATIS adviseur en heb het lekker druk.

Tot horens!
Dick

Op 16 februari 2015 23:04 schreef Leo te Braake lijsten <