Dag Willem,

Intussen bekeek ik de bestanden die je zo vriendelijk was te bezorgen.

De macro's op het 1ste tabblad zijn echter niet wat ik zocht :
Het is niet zozeer een onbekend gegeven opzoeken a.d.h.v. een gekend
gegeven maar besparen van typ- en verbeterwerk wat ik zoek.
ik wil die lijsten kunnen aanspreken in een invulformulier (gemaakt via
menu Gegevens / Formulier), bijvoorbeeld om adreslijsten van
contactpersonen te maken.

In ideale omstandigheden werkt het als volgt :
De informatie die op tabblad 2 staat kan ik in tabblad 1 in een bepaalde
cel invullen door
ofwel door in een bepaalde rij onder de kolom "postcode" de postcode te
tikken, waarbij in de kolom "naam gemeente" automatisch de naam van de
gemeente word ingevuld en in de kolom "naam provincie" de naam van de
provincie.
ofwel door in een bepaalde rij onder de kolom "naam gemeente" de bewuste
naam in te tikken waarbij de kolom "postcode" en de kolom "naam
provincie" automatisch ingevuld worden
en dit dus bij voorkeur met gebruik van een formulier

Ik heb er een hard hoofd in dat dit wel mogelijk is in MS EXCEL maar
niet in LO CALC (zie mail van Kees). Jammer.

Toch bedankt Willem,
Uiteraard kijk ik nog uit naar berichten van u of van andere
LO-gebruikers waaruit blijkt dat het wèl kan lukken ... ook in Calc :-) .

Bert