Pieter, kan het volgende aan de hand zijn?
In menu Extra ga je naar Opties.
Dan naar LibreOffice (=bovenste item) en daarin naar Algemeen.
Staat daar onder Dialoogvensters Openen/Opslaan een vinkje voor LibreOffice
dialoogvensters gebruiken?
Zo ja, haal dat vinkje dan eens weg en kijk wat er gebeurt.

Groet,
Harry Harmsen
Assen

Op 23 november 2014 14:29 schreef pieter kristensen <