Alex Plantema schreef op 5-11-2014 om 21:30:
Op woensdag 5 november 2014 19:19 schreef Leo te Braake lijsten:

Alex Plantema schreef op 5-11-2014 om 18:12:
Op woensdag 5 november 2014 13:13 schreef Leo te Braake lijsten:

Ik ben wat technische gegevens van diverse merken aan het
vergelijken (van ombouwsets electrische fietsen :-)  ).
Ze geven lang niet allemaal hetzelfde op, dus voor vergelijking moet
ik soms rekenen: cap. in Ah x spanning is cap in Wh. En andersom.
Ik zou willen kunnen zien aan de opmaak, welke velden ik ingevoerd
heb, en welke ik laat berekenen. In de dialoog voor voorwaardelijke
opmaak kom ik er niet uit.
=ISFORMULE(A1) levert WAAR als A1 een formule bevat.
Dit kun je gebruiken in de voorwaardelijke opmaak.

Ah, ongeveer als in excel.
Maar ik zie niet hoe ik dat in de dialoogvensters kwijt kan :-(
Als je deze opmaak op de cellen X2:X100 wil toepassen dan selecteer je deze cellen,
en dan klik je op Opmaak>Voorwaardelijke opmaak>Voorwaarde.
In plaats van: Celwaarde is
kies je: Formule is
en daarachter vul je in: ISFORMULE(X2)=1
en dan kies je een opmaak.
Mooi. Werkt.
Zo snap ik het (nou ja, dat =1 is niet onlogisch, dat kan ik onthouden
voor de volgende keer)
Maar je kunt ook waardenmarkering aanzetten, dat heeft Excel niet:
Extra>Opties>LibreOffice Calc>Weergave: Waardenmarkering aanvinken,
of alleen voor het huidige bestand: Ctrl+F8.
Dan zijn formules groen, getallen blauw en tekst zwart.
GEWELDIG!
Dàt was wat ik nodig heb! ... Dit kun je gewoon tijdelijk aanzetten
zolang je de behoefte hebt.
Werkt prima, behalve dat vooral groen niet zo goed opvalt.
Ik ga nu zoeken of deze opmaak bijgesteld kan worden. bv deze kleuren,
maar dan vet.

De voorwaardelijke opmaak heb ik weer uitgeschakeld.

Bedankt.

Leo.