Op 26 oktober 2014 14:39 schreef Jan Koll <jan.koll40@gmail.com>:

Dat slepen aan die blauwe blokjes klopt en met shift erbij ingedrukt
gebeurt dat proportioneel.  Overigens vergroot of verkleint de afbeelding
met de Fontworktekst niet bij veranderen van het font (wat mijns inziens
wel zou moeten), kortom er gebeurt gewoon niets, alleen het miniatuurtje
past zich aan.  Echter zie ik hoe dan ook geen kans dat lettertype te
wijzigen en dat is de bedoeling.

Vreemd, want dat werkt bij mij wel zo. LibreOffice 4.2 en 4.3 onder Windows
7. Misschien moet je proberen je gebruikersprofiel te resetten. Ik zou
anders niet weten waarom het bij jou niet lukt.

Succes, Kees

De genoemde gebruikshandleiding voor Fontwork had ik al doorgespit maar
die biedt geen oplossing.  Noch buiten het kader klikken noch escape
indrukken levert iets op.  Omdat ik dat escape indrukken nog niet had
toegepast heb ik dat nu wel een paar keer gedaan.  En nu valt mij opeens
het volgende op:  in het miniatuurtje verschijnt het woord in het
ingestelde lettertype, maar dat komt niet over in het eigenlijke plaatje
van het woord (zie hier: http://sterntje.nl/26-10-14_
Fontwork_font_aanpassen.jpg).  Ook na herselecteren van het woord komt
het miniatuurtje in het woord weer in het door mij gekozen lettertype terug.

Voor de goede orde ik maakte dit met LO Versie: 4.3.2.2 en Windows 8.1.
Een proefje op mijn Ubuntu (14) computer leverde exact hetzelfde
resultaat....

Jan