Wat u denk ik het beste kan doen is het volgende:
U verwijdert ALLE gedownloade versies van LibreOffice.
Dan gaat u hier heen https://www.libreoffice.org/ en daar klikt u op de knop "Downloaden". Dan krijgt u de nieuwste versie van het programma. Dat is ook de enige versie die u nodig hebt. Die versie installeert u. Hij zal alle oudere versies die er ev. zijn overschrijven.
Daarna is LibreOffice op uw systeem geïnstalleerd.
Nadat u LibreOffice geïnstalleerd hebt kunt u met de rechter (de rechter) muisknop op uw "pps" klikken. In het "context-menu dat dan verschijnt staat "openen met". Daar kunt u dan heel waarschijnlijk LibreOffice (Impress) kiezen.