Beste Koen,
Op je geen-gebroken-tabellen vraag weet ik geen antwoord. Ik ga nog wel zoeken.
Maar volgens mij weet ik wel een oplossing voor je blad-als-een-keukenrol.
Je kan dan bijvoorbeeld LO Writer openen en dan in het menu /Bestand kiezen: /Nieuw/Html document.
Dat is volgens mij wel wat je zoekt.
Dan komt er geen pagina-einde.

Ik kan me nog herinneren dat OpenOffice.org (of was het toen nog Star Office?) tabellen niet kon afbreken aan het einde van de pagina. Ik vond dat onprettig. Je kreeg altijd witte stukken boven het einde van de pagina want het volgende ging dan naar beneden op de nieuwe pagina. Ik vond het een geweldige verbetering dat het mogelijk werd dat tabellen wel splitsten. Vanaf dat moment kan je ook een tabel maken IN een cel van een andere tabel. Erg spectaculair vond ik dat.
Pieter