Op 18 oktober 2013 08:32 schreef Hubertus Verdonck <
hubertus.verdonck@telenet.be>:

Dag PieterHoeveel geheugen is "genoeg" ?Bert Verdonckpieter kristensen
schreef op 15/10/2013
      05:56:
En
      natuurlijk de nieuwste versie van LibreOffice hebben. Volgens mij
      weten de ontwikkelaars ook dat het programma langzamer opstart dan
      MS Office en daar werken ze wel aan.Trouwens, MS Office en Adobe
reader zijn de kampioenen van het
      van-te-voren alvast laden. Daardoor zijn ze zoveel sneller met
      opstarten. LibreOffice heeft ook de "snelstarter" voor Windows.
      Daarmee zorg je dat bij het opstarten alvast een gedeelte van het
      programma geladen wordt.Maar, en dat is het vreemde, in mijn
ervaring maakt het niet eens
      zoveel uit.Wat wl enorm scheelt bij mij, vreemd genoeg, is als ik het
      programma al een keer gebruikt heb in dezelfde windows-sessie. Als
      ik dt gedaan heb staat het programma in een wip voor mijn neus.Ik
heb altijd het idee dat die snelstarten "kansen laat liggen".Kort samen
gevat:- windows schoonmaken ( ccleaner, wisecare 365 enz, als je windows
      7 hebt of nieuwer moet je niet meer defragmenteren, dat doet
      windows zelf)- nieuwste versie- kijken wat het oplevert als je je
profiel vernieuwt.En natuurlijk- kijken hoeveel geheugen je computer
gebruikt. Heeft hij genoeg?Meer kan ik niet bedenken.Pieterop 14-10-13
21:04, Joren DC schreef:Hey Pieter,Pieter Padmos schreef op 13/10/13
16:50:Beste mede-gebruikers van Libre Office,Ik heb er problemen mee dat
het zon lange tijd duurt eer dat
          Libre office opent.Bijna een minuut.Vergeleken bij bijv. Adobe
reader en vroeger Office Word
          (enkele seconden) vind ik dat erg lang!Weet iemand hoe dat komt
en wat daaraan te doen zou zijn?Een mogelijkheid is dat er iets misgelopen
is met je
        gebruikersprofiel.Daarom stel ik voor om die eens even te resetten
(van naam
        wijzigen, danwordt er automatisch een nieuw profiel gecreerd door
        LibreOffice). Ziehttps://
wiki.documentfoundation.org/UserProfile/nl#Gebruikersprofiel_resettenvoormeer
informatie.Groet,Joren