Beste Paul,

Ik ben Cor niet, maar hoop dat je iets aan mijn antwoord hebt ;-)

Deze fout is ook door anderen reeds opgemerkt en er werd een bugrapport gemaakt en kreeg als tag mee "high" en "critical", maar helaas nog niet toegewezen.
https://bugs.freedesktop.org/buglist.cgi?quicksearch=validity+calc
Hopelijk wordt het snel door de ontwikkelaars opgemerkt en verbeterd. We duimen.

Vriendelijke groeten

Leo