Jan,

Het feit dat Word 2010 hetzelfde zou doen betekent voor mij nog niet dat het daarmee in orde is. Overigens heb ik nog niet het genoegen gesmaakt om met Word 2010 te werken. Ik werk nog met Word 2003 waarvan ik vind dat ik dat redelijk goed beheers. Dat systeem bevat vele instelmogelijkheden. Als je dat systeem accepteert zoals dat by default wordt geïnstalleerd doet zich inderdaad het verschijnsel van uitvullen van een met SHIFT+RETURN eindigende regel voor. Als je echter vanuit de menubalk klikt op 'Extra/Opties/Compatibiliteit' en daarin 'Aanbevolen optes voor: Microsoft Office Word 2003' krijg je een lijst voorgeschoteld met o.a. de optie "Spaties niet verbreden in een regel die eindigt op SHIFT+RETURN". Zie ook: https://dl.dropboxusercontent.com/u/18685304/SHIFT%2BRETURN%20W2003.JPG

Ik kan mij niet voorstellen dat een dergelijke optie in Word 2010 niet beschkbaar zou zijn.

Kees.

----- Oorspronkelijk bericht ----- Van: "Jan Kolloffel" <jan.koll40@gmail.com>