Goedemorgen beste Theo,

Theo van Nunen wrote (16-08-13 17:53)

Dit heeft een lage prioriteit, maar ik je wijzen op 2 foutjes in
LibreOffice.

Ja dat mag uiteraard. Nu hoef je dat niet aan mij specifiek of alleen te doen: er zijn veel meer mensen die in Be/Nl/* helpen :)

1 onder Impress -> opmaak -> pagina -> achter grond -> kleur overgang ->
lineair geel/bruin -> OK
Daarna bekijken met F5 levert een schuin lijntje links in de dia.
Lijkt op een kras uit het analoge tijdperk.
Allen deze kleur overgang heeft het.

Ik kan dat niet zien in versie 4.1.0 en 4.0.5 (wordt vandaag gereleased) op Linux 32 bits....

Soms zie ik wel rare dingen bij kleurverlopen trouwens.
Welke versie van Libre en welk OS heb jij?

2 In het help menu Index -> macro's -> beheren -> staat:

"Als het menu-item *Extra - Macro's - Macro opnemen* ontbreekt, zorg
ervoor dat macro opnamefunctie is ingeschakeld in *Extra - Opties-%
PRODUCTNAME - Algemeen"

Volgens mij moet dit zijn: Opties -> geavanceerd -> onder optionele
onstabiele opties een vinkje plaatsen.
Het andere kan ik niet vinden.

Klopt. Ik zie dat het in 4.1.0 weer OK is.
De plaats die genoemd word in 4.0.x is een oudere, blijkbaar nog niet bijgewerkt in die versie.
Ik zal kijken of dat in 4.0.x nog is te corrigeren.

*Ik heb geen problemen met deze 2 punten die ik genoemd heb.
Voor de kleur overgang te maken gebruik ik The Gimp

Ook heel mooi :)

Dank je vriendelijk voor je opmerkzaamheid en het doorgeven.
Het is altijd prettig en nuttig als mensen samenwerken. Voor mensen die werken aan vertaling (Leo en Kees en Freek (en ...) doen het meeste) zijn suggesties voor verbeteringen/correcties altijd waardevol. Meer ogen zien meer en vele handen maken licht werk ;)

met groet,

 - Cor Nouws
 - http://nl.libreoffice.org
 - The Document Foundation Membership Committee Member