Geachte,

De informatie over LibreOffice programmeren op de help pagina https://help.libreoffice.org/Common/Programming/nl waarvan hieronder een schermafdruk, vind ik erg vaag en onduidelijk. Met name de drie regels waar een groot uitroepteken voor is geplaatst.

In de eerste regel daarvan staat:" LibreOffice is *nu *voorzien van een nieuwe API. Mjin vraag is dan: Wat betekend "*nu*", welke versie wordt daarmee bedoeld?

De derde regel: "Macro's die u gemaakt hebt met LibreOffice BASIC, gebaseerd op de oude programma-interface, zullen niet langer ondersteund worden door de huidige versie." verontrust mij zeer. Wat wordt bedoeld met "de huidige versie"?

In de laatste jaren heb ik namelijk diverse Macro's geschreven met LibreOffice-BASIC. Graag zou ik daarom willen weten wat van de bovenstaande mededeling de gevolgen zijn voor bestaande Macro's .

Ik begrijp er heel weinig van en zou graag wat opheldering bekomen over mijn vragen.
Met welke versie van LibreOffice wordt deze verandering ingevoerd?
Zijn oudere macro's dan niet meer bruikbaar en als dat zo is hoe kunnen deze dan opnieuw geschreven worden? Kan dat ook nog in LibrOffice-BASIC? Onder de drie regels met uitroepteken staat: "Voor meer informatie over LibreOffice-BASIC, kiest u LibreOffice-BASIC uit de keuzelijst". Vraag is: Waar staat die keuzelijst dan wel?

Met vriendelijke groet,
Willem
Ubuntu 13.04 user met daarin LibreOffice Versie 4.0.2.2 .2.2