Kan iemand mij vertellen hoe de Nederlands{e|talige} organisatie van
LibreOffice in elkaar zit? En liefst hetzelfde van de Amerikaanse. Ik heb
ze aangeboden om bij te dragen aan Draw, maar daar hoor ik niets meer op.

Maar als iemand mij zegt hoe ik een lijn kan tekenen van (0,0,0) naar
(78.35, 23,6754, 17.87654) ben ik al een heel eind geholpen. Mijn dank zal
dan groot zijn .

Nieuwenhuizen.

[nl-users] Fwd: Bijschrift bij een afbeelding
      2594 - Leo Moons <leo.moons@telenet.be>

[nl-users] Fwd: Bijschrift bij een afbeelding
      2595 - "P.J. Koeleman." <applicatie@jkoeleman.nl>

[nl-users] Fwd: Bijschrift bij een afbeelding
      2596 - Leo Moons <leo.moons@telenet.be>

[nl-users] Fwd: Bijschrift bij een afbeelding
      2597 - Leo Moons <leo.moons@telenet.be>

[nl-users] samenvoegen aantal gif's
      2598 - Leo Moons <leo.moons@telenet.be>

[nl-users] Een pptx openen in Impress
      2599 - Cor Nouws <nouwsc@xs4all.nl>

[nl-users] Een pptx openen in Impress
      2600 - Cor Nouws <oolst@nouenoff.nl>

[nl-users] softwareprobleem - tekst verdwijnt
      2601 - Cor Nouws <oolst@nouenoff.nl>

Hallo,

Weet er iemand hoe men de afstand tussen een afbeelding en het bijhorend
bijschrift kan instellen?

Bedankt
Vriendelijke groeten

--
Leo Moons
LibreOffice/nl

Nous sommes condamnés à être libres

deleted

Leo Moons,

Op zaterdag 20 april 2013, om 7:31 uur, schreef u met als onderwerp
"[nl-users] Fwd: Bijschrift bij een afbeelding".

LM> Weet er iemand hoe men de afstand tussen een afbeelding en het
bijhorend
LM> bijschrift kan instellen?
Ik los dit vaak op de volgende manier op;

Ik wijzig hiervoor bij Stijlen en opmaak (F11) een instelling.
_ Kies Alineaopmaakprofielen
_ Kies Bijschrift - Wijzigen...
_ Kies tabblad Inspringen en afstanden
_ Wijzig regel afstand van Enkel naar anderhalve regel
_ Bevestigen met Toepassen en OK

Wanneer de afstand niet voldoende is kunt u deze ook vergroten naar
dubbel of proportioneel.

Met vriendelijke groeten,

Piet Jan Koeleman.

--
Elektrotechniek, een vak met spanning.
http://www.jkoeleman.nl

deleted

Dag Kees,

Fantastisch !!!!!!

Handmatig aanpassen hoeft niet: je kan dit zo instellen in een
frameopmaakprofiel.

Hartelijk dank !!

Vriendelijke groeten

Leo

Op 20-04-13 08:24, Kees Kriek schreef:

Hai Leo

Ik heb wel iets gevonden, maar dit moet wel iedere keer handmatig gedaan
worden.
Als je rechtsklikt op de afbeelding en dan naar de tabpagina 'omloop'
gaat kun je onderaan een afstand 'onder' invullen.
Er ontstaat dan een afstand tussen het bijschrift.

Groetjes, Kees

Op 20 april 2013 07:31 schreef Leo Moons <leo.moons@telenet.be <mailto:
leo.moons@telenet.be>> het volgende:

[...]

    --     Unsubscribe instructions: E-mail to
users+help@nl.libreoffice.org
    <mailto:users%2Bhelp@nl.**libreoffice.org<users%252Bhelp@nl.libreoffice.org>

    Posting guidelines + more:

http://wiki.**documentfoundation.org/**Netiquette<http://wiki.documentfoundation.org/Netiquette>
    List archive:
http://listarchives.**libreoffice.org/nl/users/<http://listarchives.libreoffice.org/nl/users/>
    All messages sent to this list will be publicly archived and
    cannot be deleted

--
Leo Moons
LibreOffice/nl

Nous sommes condamnés à être libres

deleted

Dag Pieter Jan,

Hartelijk dank voor het meedenken, dit werkt prima als je slechts één
regel in je bijschrift hebt, maar het is niet zo mooi als je meerdere
regels hebt want die krijgen dan een te grote "inter-spatie". Maar zoals je
waarschijnlijk al gelezen hebt heeft Kees me de goede weg gewezen/

Vriendelijke groeten

Leo

Op 20-04-13 10:58, P.J. Koeleman. schreef:

> [...]

_ Bevestigen met Toepassen en OK

Wanneer de afstand niet voldoende is kunt u deze ook vergroten naar

Hallo Peter,

In Writer lukt het me ook niet: Writer is ook een tekstverwerker en niet
gemaakt voor allerlei bewerkingen met afbeeldingen. Wat me wel lukte: de
afbeeldingen in Draw plakken en ze dan allemaal selecteren en dan
groeperen. Vandaar kan je ze eventueel terug knippen en plakken in Writer.

Hopelijk is dat een antwoord op je vraag, anders laat je het maar horen.

Vriendelijke groeten

Leo

Op 19-04-13 12:36, Peter van Summeren schreef:

Hallo,
Ik heb 'n aantal gif's in een odt-file. De gif's worden iedere keer
gedownload.Samen vormen ze 'n eenheid.Hoe kan ik deze gif's samenvoegen tot
1 gif?Peter

deleted

Hoi Leo,

Leo Moons wrote (15-04-13 20:21)

 Het is duidelijk dat er af en toe problemen opduiken en een opmerking is
dan zeker op zijn plaats in de handleiding.

Hmm, dat moet dan een vrij algemene opmerking zijn. In het algemeen gaat
het openen van en opslaan in formaten van MS goed tot zeer goed. Maar soms
minder en soms slecht. Zeker in de laatste gevallen is het belangrijk dat
er een issue wordt gemaakt met een testdocument, zodat de behandeling van
dat specifieke document wordt verbeterd.
Kortom, een vrij lang verhaal met nuances. Wat natuurlijk niet wil zeggen
dat het niet goed is daarover een opmerking te plaatsen.

veel groetjes,
Cor

--
       NIEUW    http://www.librelex.nl - by Nou&Off
  professionele documenten, handig, flexibel, cloud & smart
[...]

 - http://nl.libreoffice.org
 - www.librelex.org

deleted

Beste hr. / mw Jansen,

M.E. Jansen wrote (16-04-13 18:26)

 ik werk met Win 8 en LibreOffice 4.02

op mijn document met tabel werk ik al een week op LibreOffice .. nu
na het opslaan is de tekst in tabel "weg": woordenteller werkt nog en
klopt (volgens herinnering) - als ik tabel onderleg telt
woordenteller ook goed mee... (kleuren van tekst en achtergrond en
derg. gecontroleerd...

Ik heb "tabel in tekst" geconverteerd en JA: tekst is weer te
zien... de tekst weer in tabel te veranderen gaat niet meer.

Ik heb nog een kopie van de tabel met de onzichtbare tekst. Wat is
nou de 'misser’ (heb ik ergens iets raars aangezet???)

Zou het mogelijk zijn om dat document (buiten de lijst om) te zenden? WIl
ik er graag naar kijken.

vr. groeten,
Cor

--