*Beste Mensen.* Gisteren *kreeg* ik in Write *geen *direct-werkende link en daarmee *ben *ik het echt *niet *eens. Van Write vind ik dit *niet* echt *handig *en dus een MIN-punt evenals het zoeken naar de optie voor dit doel. Sorry,maar ik ervaar LibreOffice erg ingewikkeld qua gebruik.

Mijn vraag is nu: /*Hoe* krijg ik in Write en andere applicaties een direct werkende link? / Dat is veel efficiƫnter werken.

Omdat ik teveel moet zoeken naar diverse opties,vind ik dit *niet *echt *gebruikersvriendelijk.* De opties staan naar mijn ervaring teveel op verborgen plaatsen. Dat is *niet* bepaald *efficiƫnt*,want ik moet teveel zoeken en dan blijken die opties een andere naam te hebben dan gebruikelijk en dus erg *on*handig om te leren gebruiken.

Als ik er nu al moeite mee heb,*ga* ik zeer zeker *geen* update ophalen,want dan wordt het leren gebruiken nog een groter probleem,waarop ik echt niet zit te wachten. Zo kan ik *on*mogelijk helpen om Libre Office verder te verbeteren,want ik kom er nu al niet uit,door teveel zoeken. Dat kost *onnodig* veel tijd.

Die zoektijd had ik al voor andere acties kunnen gebruiken. Voor een gratis programma als Libre Office vind dit wel een minpunt en dus *niet* gebruikersvriendelijk. Ik kom er graag en eerlijk voor uit,dat ik beslist veel moeite heb om LibreOffice te leren gebruiken als vervanger van het dure MS-Office Enterprise 2007.met alle updates.

Deze *MS-Office Enterprise 2007 *kreeg ik echter jaartjes geleden als verjaardagscadeau van mijn dochter,die het goedkoper op haar werk legaal kon aanschaffen. Het neemt echter met de updates meer plaats in op mijn PC dan die 3 applicaties van LibreOffice. Die 3 zijn *Write,Calc *en *Impress. *Voor mij is dat genoeg.

Van harte hoop ik dat mijn beschreven ervaringen wel als *eerlijk* worden geaccepteerd,waardoor jullie er iets mee kunnen en ik groet jullie vriendelijk. /*Anton Doove. */