Hallo allen,

Ik heb het nagelezen document van Rob nagelezen en heb niet overal een oplossing voor.
Hij geeft bij een afbeelding aan dat het niet duidelijk is waarbij de afbeelding behoort of dat een
betere afscheiding moet worden aangebracht tussen de tekst en de afbeelding. Ik stel vast dat in
het begin van het document de afbeeldingen genummerd zijn (t/m afb 10) en voorzien zijn van een
korte omschrijving. In de rest van het (Engelstalige) document is dat losgelaten. Misschien dat het
doornummeren van de afbeeldingen en deze voorzien van een korte, verklarende tekst het probleem van
Rob op kan lossen.

Verder vind ik zeker het begin van het hoofdstuk, waarin gebruik gemaakt wordt van de
voorbeelddatabase onduidelijk, onoverzichtelijk en soms onbegrijpelijk omdat de tabel, query,
formulier en rapportbenamingen in het Engels zijn. De inhoud van de tabellen enz is gebaseerd op
een Duitstalige bibliotheek en daar waar in rapporten gerekend wordt, wordt gebruik gemaakt van het
$-teken. Daarnaast komen in de berekeningen niet voorstelbare gegevens voor omdat de Leendatum
(Loan_Date) datums heeft uit 2013 en deze afzet tegen de datum van vandaag.

Ik weet niet of de voorbeelddatabase is om te zetten in het Nederlands. Bij mij ontbreekt in ieder
geval de kennis ervoor. Maar dat zou e.e.a. voor degene die wil starten met Base het misschien
begrijpelijker maken.

Het bestand staat in ieder geval in Onderhanden en het bestand van Rob is verplaatst naar Archief.

Met vriendelijke groet,
Henk van der Burg