Hallo allemaal,

Ik heb al een keer aangegeven dat ik bezig ben met het maken van een LibreOffice PDF Nieuwsbrief/magazine... naar voorbeeld van de Deense LibreOffice Nieuwsbrief en het Braziliaanse LO Magazine. Zie links verderop deze mail.

Ik heb al een keer geprobeerd een week of wat het nieuws bij te houden van 1 maand voor de nieuws brief, maar ik denk dat ik toen een verkeerde maand gekozen had :-) . Er verschenen heel veel nieuwsberichten, alleen al via de blog van de TDF kwamen veel berichten. Om al deze berichten te vertalen is teveel werk voor 1 persoon. En dan heb ik de handige tutorials en tips & tricks die her en der verschijnen nog niet meegerekend. (Maart schijnt wat rustiger te zijn...).

Ik wil een maandelijkse nieuwsbrief maken met nieuws van de afgelopen maand: Inhoud: Nieuws, korte tips & tricks, aankondigingen evenementen NL & Belgie (agenda) en bughuntingsessies. 1 algemeen artikel (feauture) over bv installeren van LO in Linux, Windows & Mac, dé handleiding voor het maken van mailmerge / adreslabels enz.

Bij verschijnen van een hoofdversie van LO wil ik een “special” maken met de nieuwe functionaliteiten in LO, Nieuws en uitgebreide howto's, tips & Tricks (toepasbaar op eerdere versies van LO) Versie 5.2 verschijnt in augustus.

Ik heb dus hulp nodig om de nieuwsbrief te vullen, vertalen ed. Misschien heb je zelf wat ideeën of nieuws over het gebruik van LO die je wilt delen bv nav terugkomende vragen in de NL gemeenschap... je artikelen zijn welkom!

Ik zal zorgen voor de layout en vertaling van een artikel uit februari over invoering van LO in het onderwijs in Letland. https://joinup.ec.europa.eu/community/osor/news/tallinn-schools-piloting-open-source-software of http://www.zmescience.com/research/technology/estonian-schools-open-software/

Kortom, wie wil mij helpen met het opzetten van de eerste nieuwsbrief van Maart? (Verschijningsdatum eerste week in april) Kijken hoe dat uitpakt. Later kunnen we kijken of we de artikelen op een aparte blog kunnen publiceren.
*
- Meeste gebruikte nieuwsbronnen:*

Officieel nieuwsblog van The Document Foundation (TDF)
https://blog.documentfoundation.org/

Nieuwssite van de Europese commissie
https://joinup.ec.europa.eu/search/apachesolr_search/LibreOffice?solrsort=ds_sort_date%20desc

Google :-)
Nieuwsberichten over LibreOffice van afgelopen week (7 dagen):
https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=libreoffice&tbm=nws&tbs=qdr:w,sbd:1

Google
Alle berichten over LibreOffice van afgelopen week (7 dagen)
https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=libreoffice&tbs=qdr:w,sbd:1&start=0

Softpedia
http://news.softpedia.com/newsTag/LibreOffice

*- Links voor tips-Tricks & howto's*

Braziliaans LibreOffice Magazine:
https://pt-br.libreoffice.org/projetos/revista/

Deense “Nyhedsbrev”
http://forum.liboforum.dk/viewtopic.php?f=9&t=2561&sid=1b346826eb9dc1daf56c5e7647b615d0

DebugPoint
http://www.debugpoint.com/category/libreoffice/

Full Circle Magazine - Fijne artikelen over LibreOffice
http://fullcirclemagazine.org/

Groet,
Rob Westein