Hi Cor (en anderen)

Laat ik voorop stellen dat ik het geweldig vind hoe we met de community
zo'n geweldig pakket neerzetten. Ik ben er trots op dat dit gratis office
pakket door zo velen (waaronder complete organisaties) wordt gebruikt.

En als eerste vind ik het aller belangrijkste van nieuwe releases dat de
stabiliteit gegarandeerd wordt en eventuele bugs gefixed worden. En ook de
geweldige verbetering van de performance juich ik ten zeerste toe.

Kijkend naar de diverse releasenotes van de verschillende release zie ik
meerdere verbeteringen die ik zeer waardeer. Wat ik als eerste zeer goed
vind is:

- Made on-line Help available on-line, via the WikiHelp*
Omdat naast de functies die LibreOffice biedt het zeer belangrijk is dat
gebruikers een hulpfunctie wordt geboden voor het gebruik ervan.

Als tweede punt zou ik willen noemen alle import en export mogelijkheden
alsook het lezen en opslaan in zoveel mogelijk officeformaten. Die
uitwisselbaarheid is zeer belangrijk voor het breed gebruiken van
LibreOffice en daar zijn grote stappen in gemaakt.

Er zijn vele geweldige functies om uit te kiezen, maar als ik dan een
functie moet noemen die ik zeer waardeer is dat eigenlijk een hele kleine:

- De invoer-regel in Calc heeft nu meerdere regels. Knopje aan het einde
van de werkbalk opent en sluit deze handige functie.  *(Anurag Jain, Noel
Power)*

Het is, vooral bij lange formules, zeer handig die in zijn geheel te kunnen
zien.

En om toch een tweede te noemen vind ik het gebruik van profielen en opmaak
zeer handig met het venster 'profielen en opmaak'. Vooral voor het
ontwerpen van documenten (zoals de handleidingen van LibreOffice) die een
consistente opmaak moeten hebben is dit een geweldig hulpmiddel.

Vriendelijke groet,
Kees