Hei!

Hain linkin sivustolta summer2010-paketin Vistaan ja asensin sen galleriaan vanhan ohjeen mukaisesti kokonaan.

Siinä sitten näkyi kaikki kahtena, kun oli .png ja .svg. Poistin purkuhakemistosta *.png-tiedostot, jonka jälkeen kaikki näkyi kahtena edelleenkin, mutta ne .png-kuvat eivät tietenkään latautuneet vaan antoivat tyhjän kentän.

Vektorikuvat (.svg) ovat kuitenkin galleriasta käytettävissä.

Tuo poistojuttu nyt oli pitkälti omaa söhläilyäni, mutta kuitenkin hieman vierastan tätä lausetta:

"Kun olet lisännyt kuvia, muista tallentaa asiakirjasi. Sitten voit poistaa ClipArt-kuvat tietokoneeltasi, jos haluat."

Eihän siinä nyt kehoteta poistamaan leikekuvia, vaan silti se tulee minulle mieleen, että vähän kuin se olisi hyvä ratkaisu Onko tämmöinen liian jankaava?

"Kun olet lisännyt leikekuvia, muista tallentaa asiakirjasi. Tallennetun asiakirjan leikekuva säilyy, vaikka kuvalähteenä ollut leikekuvatiedosto poistettaisiinkin tietokoneeltasi."

Ainakin tällä hetkellä LibreOfficen ohje puhuu leikekuvista eikä ClipArt-kuvista, mutta ...

t. Risto

On Wednesday 26 January 2011, Jan Parttimaa wrote:
> *Harri:* Voisiko tätä ohjetta päivittää LibreOfficelle (Siis
> openoffice-sanat LibreOfficeksi) tai tehdä kokonaan uusi versio?:

Tuossakin tulee lisenssiongelma vastaan, ja lisäksi HTML-muotoinen
ohje olisi
nopeampi lukea.

Enkä ole ihan varma, onko ohje edes sisältönsä puolesta täysin ajan
tasalla.
Ohjeessa oleva linkki vie ainakin tyhjälle sivulle. Ja nyt kun LibreOffice osaa avata SVG-tiedostoja, pitäisi selvittää sekin, kuinka nuo paketeissa olevat SVG-tiedostot käyttäytyvät. Ennenhän ainoastaan PNG-muotoiset kuvat toimivat LibreOfficessa, tulevatko kuvat nyt kahteen kertaan? Tästä
syystä en
mielelläni edes linkittäisi vanhaan ohjeeseen.

Eli minusta tässä paras ratkaisu olisi ensin selvittää, miten kuvat
kannattaa
asentaa LibreOfficeen, ja kirjoittaa kokonaan uusi ohje sen perusteella.

Harri

--
*** All posts to this list are publicly archived for eternity ***

__
Saunalahdelta mullistava uutuus Nokia N97 ja kaiken kattava TotaaliMAX nyt ennakkomyynnissä
uskomattoman edullisesti! Paketissa puhelut ja viestit (3000 min/kpl/kk), huippunopea
mobiililaajakaista sekä Nokia N97 yhdellä kk-maksulla vain 59,95 e/kk (24 kk sopimus).
Katso http://saunalahti.fi/totaalimax