Jan on rakentanut www-sivustollemme uutta etusivua. Se näyttää minusta oikein
hyvältä, mutta ehdottaisin vielä paria muutosta ennen julkaisua.

Twitter- ja Facebook-logot pitäisi minusta korvata jollain hiukan vähemmän
huomiota herättävillä. Itse logotkin ovat muunneltuja, ja brändiohjeet

   http://wiki.documentfoundation.org/Marketing/Branding

taitavat suositella, ettei logoja tuolla tavalla muunneltaisi. Muistan vielä
lukeneeni, että tuo Facebookin libreoffice.org-sivusto ei muutenkaan ole
virallinen, vaan http://www.facebook.com/documentfoundation taitaa olla
virallisempi (ainakin se on "tykätympi") eli ehkä kannattaisi linkittää
ennemmin sinne. En tiedä, minkälainen logo/linkki olisi noissa parempi, mutta
ainakin niiden pitäisi olla kooltaan pienempiä kuin lataussivulle vievä
linkki, jotta ne eivät vie liikaa huomioita.

Ja tosiaan, se lataussivulle vievä linkki saisi ehkä olla lähempänä sivun
alkua ja jotenkin korostetumpi, koska monet ihmiset eivät käytä paria sekuntia
enempää aikaa sivujen lukemiseen.

URL:nä etusivulla pitäisi ehkä edelleen olla "home" eikä "suomenkielinen-
libreoffice". Näin minulle ainakin sanottiin website-listalla. Vaatimus
liittyy siihen, että järjestelmä tunnistaa tuon URL:n perusteella, mikä
sivuista on sivuston etusivu.

Muuten tuo teksti ja sisältö ovat minusta hyviä. Kieliasua saatan hiukan
muuttaa julkaisun yhteydessä. Siellä on mm. muutama aika pitkä virke. Lukemani
viestinnän oppaat väittävät, että kannattaa markkinointimateriaaleissa ja
vastaavissa käyttää korkeintaan noin 11 sanan virkkeitä ja välttää vaikeita
sanoja.

Yhdessä kohdassa mainitaan lahjoittajat. Lause on varmaan tuollaisenaan ok,
mutta yleisesti ottaen kannattaa varoa puhumasta juuri mitään
lahjoitusmahdollisuuksista näillä suomenkielisillä sivuilla. Se kun on
valitettavasti rahankeräyslain mukaan meiltä Suomessa kielletty, kun taustalla
ei ole Suomeen rekisteröityä yhdistystä ja rahankeräyslupaa.

Noista julkaisupyynnöistä huomasin sen, että minulle tulee sähköpostiin tieto
ainoastaan julkaisupyyntöjen perumisesta, ei itse pyynnöistä. Eli
kiireellisissä tapauksissa kannattaa laittaa erikseen minulle viestiä, jos
tarvitsee saada jotain julkaistua. Vähemmän kiireelliset pyynnöt huomaan kyllä
viimeistään sitten, kun kirjaudun itse järjestelmään.

Harri