Γνώριζα ότι στις συγκεκριμένες λίστες ταχυδρομείου ΔΕΝ μπορείς να στείλεις συνημμένα, και έτσι διαπίστωσα ότι δεν απάντησες στην λίστα ταχυδρομείου αλλά σ' εμένα προσωπικά. Απαντώ λοιπών στην λίστα ώστε να λάβουν γνώση και τα υπόλοιπα μέλη για την συζήτηση. Παρακαλώ όμως προσοχή στις επόμενες απαντήσεις ώστε να μηνύματα να πηγαίνουν σε όλους στην λίστα δηλαδή.

Ο Δημήτρης λοιπόν στο xlsx που φτιάχνει (γιατί ότι ods???) στο πρώτο φύλλο έχει διαμορφωμένη μία επιστολή προς εκτύπωση. Στον κορμό του κειμένου υπάρχουν τα κελιά C17, C20 και B22 τα οποία πρέπει να συμπληρωθούν με τα αντίστοιχα στοιχεία των στηλών Β, C και D του φύλλου 2. Στο φύλλο 1 θα “συμπληρώνεται” η τιμή του κελιού C17 που προέρχεται από την στήλη Β του φύλλου 2 και τα κελιά C20 και B22 θα συμπληρώνονται με τα αντίστοιχα στοιχεία της ίδιας γραμμής των στηλών C και D του 2ου φύλλου.

Από μόνη της αυτή η διαδικασία, δεδομένου ότι έχεις πάρα πολλά στοιχεία, παραπέμπει στην λειτουργία Mail Merge (στα ελληνικά αναφέρεται ως Συγχώνευση Αλληλογραφίας).

Η φιλοσοφία είναι η εξής: φτιάχνω ένα πρότυπο έγγραφο κειμένου στο Writer (π.χ. επιστολή, βεβαίωση, εξουσιοδότηση, κτλ) και ορίζω κάποια πεδία. Τα πεδία αυτά αντλούν τιμές από λίστες του Calc. Όταν “εκτυπώσεις” τις επιστολές θα έχεις αυτόματα συμπληρωμένα τα στοιχεία.

Αναλυτικά οδηγίες για το πως δουλεύει η συγχώνευση αλληλογραφίας στο LibreOffice θα βρεις στο Κεφάλαιο 14 του LibreOffice Writer Guide (https://documentation.libreoffice.org/en/english-documentation/). Ίσως χρειαστεί να δουλέψεις με ods και odt αρχεία για να είσαι σίγουρος ότι τα όσα περιγράφονται θα δουλέψουν.

Από την στιγμή που λες ότι έχεις πολλές επιστολές που πρέπει να δημιουργήσεις, η εργασία στο Calc χωρίς προγραμματισμό θα απαιτεί πολύ χειροκίνητη δουλειά στο να επιλέγεις το πρώτο στοιχείο και να εκτυπώνεις, κοκ. Αυτό ακριβώς είναι για το οποίο φτιάχτηκε το Mail Merge!

Αν όμως θέλεις να το δοκιμάσεις μπορείς. Ενδεικτικά αναφέρω την κατεύθυνση που θα πρέπει ν' ακολουθήσεις:

- θα πρέπει να δόσεις όνομα στην περιοχή των κελιών των στηλών του φύλλου 2, χωρίς την επικεφαλίδα τους (named ranges). Π.χ. η περιοχή στο φύλλο 2 B2:B1234 θα έχει το όνομα schools, η C2:C1234 bankAccount, κοκ. - Στο κελί C17 του φύλλου 1 θα πρέπει να κάνεις validation την τιμή του ώστε ν' αντλεί στοιχεία από την περιοχή schools. - Στα κελιά C20 και B22 θα πρέπει να χρησιμοποιήσεις την συνάρτηση INDEX σε συνδυασμό με την MATCH για να φέρεις αυτόματα τις τιμές τους. Για παράδειγμα:

=INDEX(bankAccount;MATCH(C17;schools;0))

Χρειάζεται λίγο διάβασμα αν δεν έχεις ασχοληθεί στο παρελθόν με συναρτήσεις. Διάβασμα θα χρειαστείς και στην περίπτωση του Mail Merge, ίσως περισσότερο αλλά νομίζω ότι είναι το κατάλληλο εργαλείο για την δουλειά που θέλεις να κάνεις και μιας και το στήσεις θα σου λύσει τα χέρια.