Καλησπέρα, Χρόνια Πολλά σε όλους και ειδικά στους εορτάζοντες
και πολλές ευχές για υγεία και καλό κουράγιο στο δύσκολο 2013!

Στα πλαίσια της προώθησης του LibreOffice προσπάθησα σήμερα
να δω αν μπορεί να γίνει κάτι για το #1 πρόβλημα που μου έχει
αναφερθεί, το χρόνο εκκίνησης ειδικά την πρώτη φορά μετά την
εγκατάσταση και την πρώτη φορά μετά από κάθε επανεκκίνηση.

Το use case μου είναι μια τυποποιημένη εγκατάσταση για υπαλλήλους
γραφείου που χρησιμοποιούν έγγραφα, λογιστικά φύλλα και καμιά φορά
δημιουργούν και κάποια παρουσίαση.

Έτσι, η ιδέα μου για να βελτιώσω τον μερικές φορές απελπιστικό σε
παλιότερα μηχανήματα χρόνο εκκίνησης είναι:

    1. Πιο light εγκατάσταση αφαιρώντας μη απαραίτητα components
        για το παραπάνω use case όπως:
               -> τη Base και το Math
               -> Μια σειρά από extensions όπως τα mobile components,
                   τα λεξικά (εκτός Ελληνικών και αγγλικών), το wikipedia
                   editing extension, το quickstarter, το presenter screen κλπ

    2. Έτοιμο προρυθμισμένο profile για τον τρέχοντα χρήστη γλυτώνοντας
        έτσι το κόστος της κατασκευής του στην πρώτη εκκίνηση, το οποίο
        περιλαμβάνει τρικ όπως απενεργοποίηση της Java(JRE), μείωση των
        undo steps, "παιχνίδι" γενικά με τις ρυθμίσεις της μνήμης κλπ.

    3. Απενεργοποίηση του splash screen με τη λογική ότι τα splash
       screens είναι κάτι ξεπερασμένο και απλά φωνάζει
       "είμαι πάναργο λογισμικό". Το σωστό είναι αντί για splash
       screens η εκκίνηση να γίνεται αρκετά γρήγορα.

Με βάση τα παραπάνω γενικά είδα μια σημαντική βελτίωση στο startup
time ειδικά την πρώτη φορά και  γενικά την πρώτη φορά μετά από την
εκκίνηση σε ένα φτωχό VM με 768MB RAM αποφεύγοντας παράλληλα
τη χακιά του quickstarter.

Παράλληλα έκανα κάποιες παραμετροποιήσεις για να είναι πιο
"enterprise" εγκατάσταση όπως το να είναι ο installer silent και
να απενεργοποιηθούν τα αυτόματα updates μια και σε εταιρικό
περιβάλλον δε θέλεις να ανανεώνεται κάθε μηχάνημα όποτε του
καπνίσει αλλά να τα ανανεώνει όλα ο admin μέσω του δικτύου.
Επίσης απλά συμπεριέλαβα το libregreek.oxt για την υποστήριξη
των Ελληνικών.

Θα ήθελα να ακούσω τις απόψεις σας, ειδικά όσοι χρησιμοποιείτε
LibreOffice σε εταιρικό περιβάλλον windows με αρκετά μηχανήματα:

   -> Κάνετε κάποια βελτιστοποίηση στον installer ή στο profile
        για την ταχύτητα;

   -> Χρησιμοποιείτε τη Base? (γενικά, δε μιλάμε για τα 1-2 μηχανήματα
        του IT).

    -> Είστε ικανοποιημένοι με την ώρα που παίρνει το LibreOffice να
        ξεκινήσει;

    -> Κάτι άλλο που βρήκατε χρήσιμο δεδομένου ότι δεν έχω ιδιαίτερα
        μεγάλη εμπειρία στα windows και μπορεί να υπάρχει κάποιο κόλπο
        που έχω παραλείψει ειδικά για θέματα performance.

Btw 1) λόγω των πολλών προβλημάτων της Java (non-free
γενικά στα windows, αργό startup κλπ) σκέφτομαι το porting κάποιων
χρήσιμων extensions σε python, θα ενδιαφερόταν κανείς να συνεργαστούμε;

Btw 2) Θα ήθελα επίσης να μπορώ να κάνω build το LO στα windows
(ειδικά λόγω των πιθανών optimizations) αλλά είναι μεγάλη ιστορία με
τα dependencies κλπ. Κάνει κανένας άλλος σε αυτή τη λίστα windows builds?

Χαιρετισμούς,
Παντελής