2011/3/30 Simos Xenitellis <simos.lists@googlemail.com>:
2011/3/30 Pantelis  Koukousoulas <pktoss@gmail.com>:
Ίσως μπορούμε να κάνουμε κάτι παρόμοιο, δηλ. να συγκεντρώσουμε μια λίστα
με τα π.χ., 10 πιο ενοχλητικά bugs σχετικά με την υποστήριξη των ελληνικών στο
ελεύθερο λογισμικό και να τα παρουσιάζουμε π.χ., με email στις LGU και
opensource λίστες και με blog post στον πλανήτη ΕΛΛΑΚ κάθε μήνα.

'Ετσι θα υπάρχει εύκολη πρόσβαση σε TODO υλικό για τα hackfests / coding camps
και άλλες εκδηλώσεις.

Απομένει να γίνει η αναφορά στο bugs.freedesktop.org. [...]

Τα bug reports πρέπει να γίνουν από αυτούς που διαπιστώνουν το πρόβλημα και που
πιθανόν τους "πονάει"/επηρεάζει περισσότερο, με τη βοήθεια φυσικά των
πιο έμπειρων
όπου χρειάζεται, ώστε να είναι καλογραμμένα και να καταλαβαίνουν οι
developers ποιο
ακριβώς είναι το πρόβλημα.

Από εκεί και πέρα, σε ένα project του μεγέθους του LibreOffice και με
τα τωρινά προβλήματα
στελέχωσης που αντιμετωπίζει, δεν είναι αυτονόητο ότι αν γίνει ένα bug
report θα διορθωθεί
και το πρόβλημα.

Σε πολλές περιπτώσεις θα πρέπει (όπως κάνουν και άλλες τοπικές
κοινότητες) μαζί με το
bug report να δίνουμε και patch και το "lobbying" να έχει απλά ως
στόχο τα patches μας
να περάσουν από review και να εφαρμοστούν.

Η δική μου πρόταση αφορούσε το πώς θα μπορούσαμε (ως κοινότητα) να διευκολύνουμε
την κατασκευή των patches.

Προσπαθώ να δώσω έμφαση ότι για να κάνουμε ουσιαστικό ελληνικό έργο
στο LibreOffice, πρέπει όλοι να συμμετάσχουμε ενεργά.

Φυσικά, δε διαφωνώ καθόλου. Και το "ενεργά" σε αυτή την περίπτωση
είναι πολύ απλό
το τι σημαίνει για τον καθένα:

Χρήστης: Αν διαπιστώνω πρόβλημα, υποβάλλω bug report μετά ίσως από
κάποια συνεννόηση
με την κοινότητα ώστε τα bug reports να αφορούν πραγματικά προβλήματα
και να είναι καλογραμμένα.

Αν διαπιστώνω πρόβλημα και θέλω να λυθεί άμεσα, ή το λύνω ο ίδιος ή
πληρώνω κάποιον να το
λύσει και συνεισφέρω τη λύση στην κοινότητα.

Συντονιστής: Διαλέγω π.χ., κάθε μήνα μια λίστα από τα 10 σημαντικότερα
bugs και τα στέλνω
στα μέρη που μπορεί να τα διαβάσει κάποιος από τους (ελάχιστους)
έλληνες που συνεισφέρουν
με κώδικα.

Επίσης προσπαθώ να διοργανώσω ο ίδιος ελκυστικά events με στόχο να
έρθουν άνθρωποι
που μπορούν να λύσουν αυτά τα προβλήματα.

Προγραμματιστής: Στο επόμενο event (π.χ., hackfest), ή αν έχω χρόνο να σκοτώσω,
προσπαθώ να διαλέξω ένα από τα δημοσιευμένα προβλήματα, αν θέλω να έχω την
ηθική ανταμοιβή ότι ο κώδικάς μου έκανε τη ζωή τουλάχιστον ενός συνανθρώπου μου
καλύτερη (impact).

Εταιρεία που "πουλάει" το Χ προϊόν ως μέρος των λύσεών της (π.χ., LibreOffice):
Αναθέτω στους προγραμματιστές μου τα πιο δύσκολα από τα δημοσιευμένα προβλήματα
(καθώς τα πιο δύσκολα είναι που φέρνουν τη μεγαλύτερη διαφημιστική προβολή αλλά
και που χρειάζονται τους περισσότερους πόρους).

Με συμμετοχή (μη-χρηματική) περισσοτέρων στις ανάγκες της ελληνικής κοινότητας,
θα καταφέρουμε να κάνουμε περισσότερα πράγματα.

Προφανώς. Θα ήταν πολύ χρήσιμο να καταλάβουμε όλοι ότι οι κανόνες της ευγένειας
μας υποχρεώνουν πρώτα να προσφέρουμε και μετά να ζητάμε ...

 -Παντελής