Hej alle,
Bare til alm. information, så har Peter Brodersen på G+ lavet lidt statistisk sproggymnastik: https://plus.google.com/u/0/104724014751924900780/posts

Nå, spøg til side.

Vi skal lige være opmærksomme på, at der sker rigtig meget på området "åbne data". Det er et emne jeg før har berørt, og jeg har siden været i snak med nogle af de centrale embedsmænd (eller hedder det embedskvinder?). Der er *virkelig* god stemning omkring projektet, og budskabet fra dem jeg har talt med er, at vi bare skal sige til hvis der er data som vi mangler. Det er ikke alle datasæt som er blevet identificeret endnu, og hvis vi kan pege på noget som ikke er frigivet, skal vi bare sige til.

Fik vi i øvrigt nogensinde indlæst stednavnelisten?

Nævnte Peter Brodersen er rigtig god til at behandle store mængder data (se www.findvej.dk m.fl.) og han er også interesseret i ordbøger. Hvis vi har konkrete opgaver, så kan vi bede ham om hjælp.

Noget af det vigtigste for mig er, at vi tilrettelægger arbejdet, så det ikke er centreret om meget få (eller en enkelt) personer. Vi *skal* have flere med, for ellers når vi ikke at udnytte de muligheder vi har. Seneste henvendelse fra Jan Møgelbjerg er et godt eksempel.

Ideer modtages med kyshånd.

Skal vi igen forsøge at åbne for samarbejde med andre? Apertium, DSL, Ubuntu, Mozilla og Wikipedia?

F.eks. tror jeg umiddelbart at vores ordliste kan gøre nytte på http://da.wiktionary.org/wiki/Forside .

Mvh.
Leif Lodahl

--